יום שישי, 30 במרץ 2012

העבודה של תומר ניצן (אני מעלה במקומו כי הייתה לו בעיה)

שם: תומר ניצן
כיתה: ט'7
דמות: אבשלום




1)      ילדותי הייתה קשה, הייתי בן שלישי כך שדוד לא הביא לי הרבה תשומת לב.
דבר זה גרם לי לגדל אליו שנאה מפני שאף פעם לא היה מוצא זמן להשקיע בי והשקיע יותר באמנון. אחד הדברים שפע בי ביותר היה שאמנון אנס את אחותי תמר דבר שבהמשך גרם לה להתאבד ולאבד שמחת חיים. יותר גרוע מזה דוד לא עשה בנידון דבר והחליט פשוט לוותר לאמנון. אבל אני לא וויתרתי וארגנתי ארוחה משפחתי. וצוויתי לאנשי להרוג את אמנון בתור נקמה על מה שעשה לאחותי וכתוצאה מכך התחילה מריבה ענקית ביני לבין אבי ומקרה גרם לי לגדול בכעס רב ורצון נקמה על אי ההתערבות של אבי בחיי ובמקרה תמר.
2)     אחד האירועים המשמעותיים ביותר בחיי היה כאשר החלטתי למרוד באבי. היו לי מספר סיבות למרוד באבי. הראשונה היא העובדה שהוא וויתר לאמנון על מה שהוא עשה לאחותי. ובנוסף לכך אחרי שנתיים שהוא לא ראה אותי הוא שולח יואב לקרוא לי חזרה לירושלים. ועדין הוא לא רוצה לראות אותי. דבר זה פגע בי ובכבודי. לאחר כל השנאה שהתגברה אצלי עליו  החלטתי למרוד בו. גייסתי שבטים רבים שהיו הסכסוך עם דוד במספר סיבות שונות. שבט יהודה שבירתו הקודמת של דוד חברון נשארה בתור עיר רגילה לא מבוקרת. שבטי בנימין מפני שדוד לקח את המלוכה משאול. זקני העם מפני שהוא לקח חלק מהתפקידים שלהם.
3)     הרגע שנחשב בתור רגע השיא בחיי הוא כאשר מרדתי בדוד והצלחתי לגייס את רוב העם, הצלחתי לעלות במספר החיילים כך שיהיה לי צבא ותמיכה חזקה יותר. הפחדתי את אבי עד כדי כך שהוא ברח מירושלים. ברגע ההוא הייתי כל כך חזק ועוצמתי שדוד ברח מישראל וחיפש מחבוא את חברים שכנים.
4)     אחד מרגעי השפל שלי היו כאשר מרדתי באבי ויצאתי נגדו למלחמה. דאגתי מהתוצאות מפני שידעתי שאבי הוא גיבור מלחמות והוא יודע מה הוא עושה. אז לכל מקרה הכנתי לעצמי ארון קבורה מפואר לכל מקרה למה שיקרה בקרב. בזמן הקרב הפחד שלי קרה ואבי אכן החל לנצח מרוב פחד ברחתי על פרד ושערי נתפס בענפים. אחד מחיילי דוד ראה אותי ולאחר שהלך ראיתי את יואב בא אלי והוא הרג אותי עם 3 חניתות. אני לא ידעתי שאבי הוציא צוו לא להרוג אותי ובעצם זאת הסיבה שהחייל לא הרג אותי אך יואב התעלם מהפקודה ובא והרג אותי. ( יש פה אירוניה מפני שבניתי ארון קבורה מפואר על מנת להיקבר בו אך בסוף נקברתי תחת אבנים ביער. (פרק י"ט)
5)     מדוע מרדת ובגדת באביך?
כבר שהייתי ילד קטן הייתי בן שלישי במשפחה כל שדוד לא שם לב אלי הרבה והתרכז יותר באמנון. הייתי ילד מקופח אבל זה לא הדבר היחיד שגרם לי לבגוד באבי. אחותי האהובה תמר נאנסה על ידי אמנון יורש העצר. דוד לא עשה דבר העניין דבר שהגביר את זעמי וכעסי. לאחר דבר זה דאגתי למוות אמנון ומסיבה זאת אבי העיף אותי לשנתיים דבר שהוסיף לכעס. לאחר מגאן רצון הנקמה שלי אצה לנקום ויותר מזאת אמנון מת הבן שני אחי מן מוות טבעי ואני הייתי הבא בתור ליורש העצר כך שידעתי שאני יכול להשיג כוח כך שהשתמשתי בזה בשביל לנקום באבי ולקחת את המלוכה.
6)     אין הרבה עצות שאני יכול להביא לאנשים היום בשנת 2012 אבל אם כבר אני יכול להביא רק עצה אחת, האויב של האויב שלי הוא חבר שלי. אני יכול להביא דוגמה אישית מחיי כיצד השתמשתי בזה כאשר דוד היה מסוכסך עם העם השתמשתי בזה בשביל להשיג את נאמנותם ואת תמיכתם. כך שכיום מדנית ישראל מוקפות במדינות עוינות אבל אם היא תמצא אויב של אחת מהמדינות היא יכולה להשתמש בזה מבחינה צבאית כך שהם יהיו ביחד נגד המדינה המסוימת ההיא.
7)     השונה ביני לבין אבשלום: הוא שאבשלום לקח את העניין של למרוד נגד אביו רחוק מדי. אני גם רב הרבה עם ההורים אבל אני יודע שהם אוהבים אותי, שאני שלהם, שתמיד הם יעזרו לי. אבשלום לא חשב על זה וישר מרד באביו וקפץ למלחמה.
אני ואבשלום דומים בזה שהוא יודע איך לשכנע אנשים לעשות כרצונו ולהשתמש במידע מסוים על מנת לגרום להם לתמוך בו ולהיות איתו. גם אני יודע לשכנע אנשים תוך כדאי שימוש מידע אבל אני עושה זאת על מנת שירגישו יותר טוב אם קרה להם משהו רע או אם הם בתקופה לא טובה אבל עדין אפשר להגיד ששנינו טובים בלשכנע אנשים.
8)     
בחרתי בתמונה זו מפני שהיא מציגה כעס.
ואני יודע שאבשלום חווה הרבה כעס וזעם בחיים שלו. עם העובדה שהוא היה ילד מקופח, שאמנון אנס את אחותו ודוד לא עשה דבר.

9) 



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה