יום שלישי, 20 במרץ 2012

העבודה של טל הראל - דוד המלך


עבודה בתנ"ך - דוד המלך



מוגש למורה רוני קלדרון

מגיש טל הראל

כיתה ט'-7

מקיף ט' אשדוד

27.2.2012


1. כיצד ילדותו של דוד עיצבה את אישיותו


בילדותי הרגתי דוב ובנערותי ניגנתי בפני המלך.
בהמשך אף נלחמתי בגבורה בגוליית וניצחתי לאחר כיוון מרתק ושק של חמש אבנים ומקלע. נוסף על כך ניצלתי מכל ניסיונות ההתקפה של שאול ועליתי לגדולות בחצר שאול. בסופו של דבר, באמצע רעיית הצאן הוחלט כי אני אהיה מלך והופתעתי מאוד.

2. ביוגרפיה של הדמות:
דוד המלך היה ללא ספק אדם חשוב, אמיץ, יפה, נחוש בדעתו והוא גם נלחם בהרבה מלחמות. הוא היה המלך השני של ישראל (לאחר שאול) ואף זכה להוריש את מלכותו לבנו שאול.
אולם, "במסלול" חייו היו לו לא מעט קשיים כמו אבשלום בנו שמרד במלכותו, בנו אדוניה שנהרג. נוסף על כך עבר דוד בחייו על 3 דיברות: הוא חמד, נאף ורצח. הוא היה איש מוכשר, כתב מזמורים וקינות, ידע לנגן היטב ואף קבע את העיר ירושלים לבירת ישראל. לסיכום, דוד המלך היה איש בעל השפעה רבה ושפע תכונות טובות. הוא היה אהוב על העם וגם היום הוא נחשב לדמות חשובה בתנ"ך אף על פי שחטא כמה פעמים.



3. רגע השיא של דוד:
לדעתי, רגע השיא של דוד היה כאשר מאדם שעבד בצאן והיה הצעיר במשפחתו הוא הפך להיות בהדרגה למלך על ישראל. (החל מההמלכה הראשונה ועד להמלכה השלישית והחשובה מול כל העם). יש לציין שדוד אפילו לא ציפה שיבחרו בו מכיוון שלא היה מועמד ואחיו אף נידו אותו והוא לא היה בארוחת הזבח המשפחתית.



4. רגע השפל של דוד:
לדעתי רגע השפל של דוד היה הרגע שבו הוא החליט לעבור על הדיבר "אל תחמוד", לאחר מכן עבר על הדיבר "אל תנאף" ולבסוף עבר על הדיבר "אל תרצח". הכול התחיל כאשר דוד חמד את בת שבע, אבל במקום לחפות על מעשיו עשה דברים גרועים יותר ושכח כל הזמן הזה שה' ידע מהכול. לבסוף, הוא נענש וזה היה רגע השפל שלו.



5. שאלה שהייתי שואל את הדמות:
אם הייתי פוגש את דוד הייתי שואל אותו איך הוא כל כך נחוש, אמיץ ודבק במטרתו ונוסף על כך האם כל הבחירות שעשה בחייו היו נכונות.
לדעתי הוא היה עונה כי כאשר אתה דבק במטרתך הנחישות והאומץ כבר יגיעו בין היתר. לכן, עליך להאמין בדרכך וכל השאר כבר יבוא לבד. אפשר לבסס זאת גם על הקרב שלו עם גוליית שבו הוא ידע שאלוהים אתו והאמין בניצחונו ולכן בסוף הוא ניצח. על השאלה השנייה הוא כנראה היה עונה שעשה כמה טעויות בחייו אך גם ששילם עליהן ונענש ושאם הייתה לו אפשרות לא היה עושה אותן עוד פעם.



6. עצות שהדמות שבחרתי הייתה מייעצת לנו:



  • להאמין בעצמך ובדרכך.



  • לא להתייאש גם אם כל העם התייאש ולא לוותר.



  • ללכת בדרכו של ה' ולא להתחכם.



  • אין דבר כזה "בלתי אפשרי".

ולא לפחד להתרגל למצבים חדשים.


7. השוואה ביני ובין הדמות שבחרתי - דוד: *יש בעיה עם טבלה!
דומה
: לדעתי, גם אני וגם דוד בעלי השקפות דומות וזווית ראייה דומה של העולם וגם בעלי כושר מנהיגות מסוים.
שונה:
לדעתי דוד אמיץ מאוד,
ונחוש מאוד ואני קצת פחות אמיץ ונחוש.

8. תמונה שממחישה את תחושותיו של דוד המלך:


בחרתי בתמונה של דוד מנגן מכיוון שהיא מראה את שמחת החיים שלו ותמימותו וגם את הכישרון שמצוי בו.

מה שיפה לדעתי בתמונה הזאת זה שהיא מתארת את דוד בתחילת דרכו ולא בשיא התפארותו או בהיותו מלך. היא מתארת אותו שהיה אדם טוב ומראה כי ידו בכול וכל דבר שהוא עוסק בו מתקבל כמלאכתו.


9. שלוש ססמאות שמשקפות את טיב הדמות שבחרתי:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה