יום שישי, 2 במרץ 2012

העבודה של עדי עזר


עבודה בתנ"ך שיחה אישית עם דמויות מספר שמואל ב'

שם הדמות שבחרתי: דוד


קישורים: השתמשתי רק מעט בויקיפדיה בשאר סתם הסתכלתי לא כ"כ נעזרתי בהם.

1.     גדלתי בבית ישי אבי עם כל אחי הבוגרים והייתי הצעיר שביניהם, עסקתי רוב נעוריי וילדותי ברעיית צאן בזמן שאחיי לחמו, גם אני נלחמתי טוב לא כמוהם אך גם אני פגשתי בדברים מפחידים בצעירותי, היו כמה חיות טרף שרצו לטרוף את צאני אך לא נתתי לזה לקרות תמיד נלחמתי באומץ ובגבורה ותמיד האמנתי שה' איתי בקרב. רעיית הצאן עזרה לי להנהיג בעתיד, למרות שהובלת צאן היא לא כמו הובלת עם היא עוזרת לפתח מנהיגות וכושר לחימה כשאני נפגש עם חיות שכאלה. הדבר עזר לצבור בטחון לעתיד וזה גרם בסופו של דבר להרוג את הענק גוליית, למרות כל הזלזול הצלחתי וזה עזר לי להאמין בעצמי שיום יבוא ואהיה מנהיג על העם הזה ואצליח בתפקיד זה. בסופו של דבר הצלחתי להגשים את ייעודי המון בזכות המקרים האלה שעזרו לי להפוך למנהיג דגול בעתיד וגרמו לי להאמין בלב שלם בה'.
2.     אחד האירועים המשמעותיים בחיי היה הקרב שלי מול גוליית, לאחר זלזול של רוב בני העם, את האמת אני מבין מאיפה נבע הזלזול של כל העם, הייתי רק נער צעיר, לא מבין יותר מדי מחייו ושהדבר הכי מרגש בחייו עד אז היה להלחם נגד חיות טרף כדי להגן על הטרף, אז שאני בתור נער כה צעיר אנצח את גוליית זאת תהיה הפתעה גדולה לכל העם, הקרב לא היה פשוט כלל וכלל, גוליית היה חיית מלחמה וניצח כל מי שעמד בדרכו, אבל אני האמנתי, האמנתי תמיד שאני אוכל לנצח אותו בעזרת ה' וכך קרה, האבן מהמקלע פגעה במצחו והוא נפל ואז הרגתי אותו. ההרגשה הייתה עצומה ואני באמת חושב שהרגע הזה היה גדול ומשמעותי בחיי כי אז הבנתי שכוח רצון הוא באמת חשוב בחיים והבנתי גם שליבי תמיד יהיה עם בני ישראל ועם ה'.
3.     לדעתי למרות שהניצחון על גוליית והפלישתים היה גדול היה רגע אחד יותר גדול והוא המלכתי על כל ארץ ישראל, רגע זה היה כ"כ משמעותי בחיי כי באמת הבנתי שמעריכים אותי ושה' באמת תמיד הולך איתי וגם הכבוד למלוך על עם שכזה היה גדול מאוד, לדעת במדורי יבנה בית המקדש החדש ושבאמת כל העם מכיר אותי כמלך על ישראל זו גדולה אמיתית לדעתי, באמת דבר שאינו ניתן לתאר, למרות שמות שאול כאב לי (אפילו שהוא ניסה לרצוח אותי) כי הוא באמת היה אדם גדול זה היה כבוד עצום, אני הודתי המון לה' שבחר בי והאמין בי והבנתי שהכוח רצון שלי הוא באמת תכונה לא נפוצה ושאני יכול להיות מנהיג.
4.     היו לי כמה ירידות קשות בחיי כמו הולדת הממזר ורצח אוריה אך לדעתי רגע השפל הגדול שלי לדעתי היה כשאבשלום בני מרד בי, היה לי קשה עם עובדה זו שהייתי צריך לברוח מבני, בשר מבשרי ולהבין שהוא כועס עליי, מנסה לקחת את השלטון מידי ואפילו מנסה להרוג אותי היה קשה לי, לא היה ברור לי אפילו למה למרות שהוא הביא סימנים שהוא מתחיל למרוד בי אני לא הבחנתי ומה שגרם לרגע הזה להיות הרבה יותר כואב וקשה, למרות שעברתי המון מלחמות וקשות מאלה (מבחינת צבא) המרד הזה היה קשה לי מנטלית הרבה יותר מכל המלחמות כי שבני רוצה להרוג אותי למרות שהפיוס לא נגמר בדרך צלחה לא הייתי מצפה לרגע שכזה וגם שרוב העם שסמכתי עליו הלך עם בני אבשלום היה קשה וכואב לי ובגלל זה היה לי כ"כ קשה לי והרגשתי מושפל ברגע הזה.
5.     שאלה: מדוע לא עשית כלום לאמנון לאחר האונס?

תשובה: על דבר זה אני די מתחרט, לדעתי הייתי צריך לסלק באמת את אמנון כי מעשהו היה באמת בלתי נסבל ובלתי נסלח, אבל באותו רגע הרגשתי לא שלם למרות שאהבתי את תמר, כי למרות האונס אמנון היה בני שהיה אמור להיות יורש העצר ולהחליף אותי בעתיד ואהבתי אותו אז גם הריגתו בסופו של דבר הייתה מאוד קשה לי. שנית אני לא יכולתי לעשות יותר מדי כי לדעתי היו זועמים עליי כי אני עשיתי דבר דומה כשחטאתי שלושה חטאים עם בת שבע וגרמתי למות אוריה החתי בעלה של בת שבע ולעוד המון אנשים ובסופו של דבר סלחתי לעצמי ונישאתי לבת שבע אז איך אני יכול להיות שלם אם אעניש את אמנון ואת עצמי לא הענשתי בסופו של דבר, אז למרות שמעשה זה היה חמור ואם הייתה ניתנה לי עוד הזדמנות הייתי מעניש אותו אבל באותו זמן יכולתי בלבי לסלוח לו למרות חומרת המעשה.

6.     לדעתי אני יכול לתרום המון לאנשי 2012 בעיקר מהאופי (מהתכונות הטובות):
-         לדעתי חלק מהאנשים במדינה השנה פשוט יותר מדי וותרנים ופחדנים, ברגע שהם מתחילים משהו הם לא מסיימים אותו, הם יוותרו בקלות ויתנו לאנשים לזלזל בהם ובאמת להוריד אותם למטה, ולדעתי הם יוכלו ללמוד מהסיפור שלי שכל הזמן זלזלו בי וגם שמואל בהתחלה לא חשב שבאמת ה' בוחר בי כי הייתי הכי צעיר וניתן לראות שבגלל הרבה אמונה, כוח רצון ונחישות לא לוותר הצלחתי בחיי והייתי אחד המלכים הגדולים שהיו.
-         לדעתי יכולתי לעזור בניהול המדינה הזאת היטב בעיקר בתחום הצבאי שכן בתקופתי ישראל הייתה גדולה מאוד וחזקה מאוד ויחסית חזקה יותר מאשר מה שהיא עכשיו.
7.     נקודת דמיון:
לדעתי נקודת דמיון ביני לבין דוד זה האמונה בעצמנו, דוד עצמו תמיד האמין בעצמו ולא נתן לאחרים להפיל אותו ותמיד הוכיח לאחרים מה הוא שווה והפתיע אנשים כל פעם. כך גם אני לפי מה שאני מאמין, בשנה האחרונה הצלחתי לגרום לעצמי להאמין בעצמי הרבה יותר והוכחתי להרבה ולעצמי שאני יכול לעשות דברים שבחיים לא חשבתי שאצליח ואז לראות שאני מפתיע גם את חבריי וגם את הוריי לטובה ואז זה גורם לי להמשיך בדרך החיים הזאת של אי הפסקת האמונה העצמית בעצמי וכך אמשיך תמיד בחיי.

נקודת שוני:
בשונה מדוד לדעתי לא יכולתי לעשות את חטאי דוד של הנאיפה הרצח וכו', איני מאמין שאי פעם הייתי מצליח לחטוא כך, המצפון שלי לא היה מרשה ולא הייתי יכול לשאת בתוצאות בשונה לדוד, וזו נקודת השוני בינינו.

8. בחרתי בתמונה זו כדי להזכיר את אחד מרגעיו הגדולים של דוד בו הוא ניצח בעזרת ה' לאחר שכולם זלזלו בו כי לדעתי זה אחד הרגעים הגדולים שלו ולדעתי למרות שדוד חטא הוא נזכר למלך הכי גדול שהיה בישראל אז לכן בחרתי להנציח רגע גדול שלו. 

9. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה