יום שישי, 2 במרץ 2012

שם מגיש: אליאס אקלה

כיתה: ט'7

מורה: רוני קלדרון

לפני הכל אני מציע לך לראות את העבודה הזו במייל כי בוורד העיצוב יותר יפה ויש שמה אפקטים שהשקעתי בהם.

1. כתוב כיצד ילדותך עיצבה את דמותך והתנהגותך בהמשך חייך

אני, הבן השלישי של דוד נולדתי לדוד ולמעכה והייתי היפה ביותר מבין אחיי (שחצנות), אני מניח שזה נתן לי ביטחון עצמי להמשך חיי. נולדתי בחברון ויכולה להיות שזאת גם סיבה נסתרת לזה שבחרתי בחברון להתחיל במרד והאנשים שם תמכו בי.

כשהייתי קטן לאבא שלי היו המון נשים ולכן הוא היה בא לבקר אותי ואת אמא שלי פעם בשבועיים, זה ממש עצבן אותי כי הוא לא ממש בא בשבילי אלא בשביל אמא שלי ולא התקרב והתייחס אליי כמו שאמור להתייחס אבא לבן שלו. היפה ביותר מבין אחי, אני מניח שזה נתן לי ביטחון עצמי להמשך חיי. נולדתי בחברון ויכולה להיות שזאת גם סיבה נסתרת לזה שבחרתי בחברון להתחיל במרד והאנשים שם תמכו בי.

כשגדלתי נולדה אחותי הקטנה תמר, הגנתי עליה בכל נפשי מגברים (נוכלים וחולי נפש). אחותי הייתה תמימה וגם יפת מראה (כמוני אבל פחות). היה לי שיער ארוך ועניים יפות (לפי מה שכולם אומרים)ויצאתי עם יותר מ150 נשים עוד לפני גיל 23. אך למר

ות היופי שלי אבא שלי לא חינך אותי ולפי מה שכולם אומרים.. מפני שהוא לא חינך אותי ונתן לי אהבה למרות שהוא ידע שהוא יכל לעשות זאת הצטברה השנאה בלבי וזה אחד הגורמים שבגללם התחלתי את המרד, בנוסף מאוד הגנתי על תמר כל חיי, וכאשר אמנון פשוט ניצל את תמימותה ואנס אותה כל כך כעסתי ובגלל זה רצחתי את אמנון. הייתי גם חכם (לדברי אמא שלי) וניצלתי את ההזדמנות להרוג את אמנון בשביל להיות יורש העצר הבא.

2. ציין אירוע או אירועים משמעותיים בחייך. ציין מראה מקום מקראי, פרט על האירוע והסבר כיצד האירוע עיצב את חיי הדמות.

האירוע המשמעותי ביותר בחיי היה הרצח של אמנון, כלומר התכנון שלו (שנתיים) וגם הרצח עצמו (המעשה). לאחר שאמנון אנס את אחותי, ניסיתי להימנע מכל מפגש איתו, ותכננתי את הנקמה מבלי שאף אחד ידע. תכננתי מסיבת גז ענקית והמוזמנים בה היו אבא שלי ואחיי. אבא שלי סירב לבוא אז שכנעתי אותו שישלח את כל האחים שלי (בניהם אמנון). אחרי שהמסיבה התחילה, הוריתי לעבדיי לרצוח את אמנון ואז ברחתי לסבא שלי מלך גשור. אחרי הרצח הרגשתי בעל השפעה בממלכה, וגם הבנתי שאני יורש העצר הבא מפני שאחי הגדול מת מדום לב. שמתי לב שהמון רוצים אותי כמלך, במיוחד אלה ששונאים את אבי (לדוגמא: תושבי חברון, זקני העם ועוד...). הרגשתי בעל ביטחון.

3.מה היה רגע השיא בחיי הדמות שבחרת

רגע השיא בחיי היה כאשר פרצתי לירושלים וכבשתי אותה, שמחתי שראיתי שאבי נמלט משם וגם כשהתייחדתי עם נשות אבי. זה היה רגע השיא בחיי מפני שבאותו רגע הרגשתי מלך של כל ישראל ולרגע אחד שחכתי מכל המרד, האונס , המלחמה ואפילו השנאה שבלבי לאבי.

4. מה היה רגע השפל של הדמות שבחרת

רגע השפל בחיי היה שרכבתי על הפרד ושערי נתפס בענף והייתי תפוס (לא תלוי) באוויר.הרגשתי מושפל מפני שכאשר מלך ואדם יפה תואר כמוני לא יודע כיצד להשתחרר מעץ, זה קצת משפיל.

5. האם יש שאלה שהיית רוצה לשאול את הדמות שבחרת


שאלה: מדוע לא חשדת בחושי כאשר הוא בא אל המחנה שלך?

תשובה: תראה.. בהתחלה חשדתי בחושי ובגלל זה גם שאלתי אותו מה הוא עושה במחנה שלי ולמה הוא תומך בי ועוד כל מיני שאלות מכשילות שיוכיחו שהוא לטובתי. אז נזכרתי שגם אחיתופל קשור לאבי ואותו קיבלתי, לכן קיבלתי את חושי וגם שמעתי לעצתו.

6.מהן העצות שהדמות שבחרת הייתה מייעצת ותורמת

לנו, האנשים החיים בשנת 2012 מניסיון חייה

אני (הדמות) הייתי תורם מס' עצות:

· לחיות עם ביטחון עצמי ולהאמין בעצמך.

· שהבנות של היום יתלבשו צנוע ולא יהיו כל כך תמימות.

· תאמרו את מה שיש לכם להגיד ללא פחד.

· לחשוב פעמיים לפני מעשה כלשהו, לחשוב על התוצאות וההשלכות של המעשה.

7. השווה בינך כתלמיד וכאדם לבין הדמות שבחרת. ציין לפחות נקודת דמיון אחת ולפחות נקודת שוני אחת

נק' דמיון:

1. היופי החיצוני.

2. האמונה בחלום ובמטרה והביטחון העצמי של שנינו דומה.

3. האופי שלנו, כלומר אני הייתי נוהג בדיוק כמו אבשלום לאמנון אחרי שאנס את "אחותי".

נק' שוני:

1. ההחלטות שלנו, הדרך שבה אנו מגיבים לדברים, לדוגמא אני לעולם לא הייתי פותח במרד נגד אבא שלי.

2. חייו של אבשלום והחיים שלי- זאת אומרת שהחיים של אבשלום היו הרבה יותר קשים, היו לו הרבה יותר קשיים נפשיים משלי.


8. נסה למצוא תמונה או מספר תמונות המשקפות את תחושותיה של הדמות שבחרת ונמק מדוע בחרת דווקא בהם


בחרתי בתמונה זו כי תמונה זו ממחישה את הזעקה של אבשלום כאשר שמע על מקרה תמר (שמסתירה את פניה). רואים את הזעם של אבשלום ואת הכאב שעובר עליו ששמע על המקרה. בחרתי דווקא בתמונה זו כי לפי דעתי מעשה אמנון התחיל את כל המרד של אבשלום, המעשה שאמנון עשה והזעק והזעם של אבשלום התחילו את כל הסיפור עם המרד כנקמה בדוד שלא עשה כלום לאמנון (אחת מהסיבות).

9.כתוב שיר קצר, הגיג, כותרת, ניב, או משפט קולע שישקף את טיב הדמות שבחרת ועצב אותם בצורה שובת עין ומיוחדת

"ילדותו,נעוריו, בגרותו ומותו של אבשלום- הכל בשיחה אחת"

"כל מה שרצית לדעת על אבשלום - מיד !"


מקורות- אינציקלופדיה יהודית

ויקיפדיה

מקרא-נט

מאמרים

דוד מלך ישראל

גוגל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה