יום חמישי, 1 במרץ 2012

העבודה של ניב בן-אלי

שיחת נפש עם אמנון !

שם המגיש : ניב בן-אלי.

הדמות שבחרתי : אמנון

קישור לדף מידע על הדמות : מצאתי רק את ויקיפדיה.

תשובות לשאלות :

1.משום שהייתי הבן הבכור ולמעשה יורש העצר, הייתי אמור להיות המלך הבא אחרי דוד אבי, ולכן הייתי ילד מאוד מפונק. זה מאוד השפיע עליי בבגרות מכיוון שהייתי מאוד אגואיסט, מעולם לא סירבו לי או דחו אותי, תמיד הסכימו לי לכל דבר שארצה וכשהתבגרתי מאוד נפגעתי בגלל שלא ידעתי לקבל סירוב מאף אחד. בגלל שלא ידעתי מזה לא לקבל את מה שאתה רוצה אז הסתבכתי בחיי.

2. אני חושב שהאירוע המשמעותי ביותר בחיי הוא הרגע לאחר אונס תמר, לא ידעתי לשלוט על עצמי והרגשתי כלפיה שנאה עצומה אף על פי שלפני זה חשקתי בה. הרגשתי כל כך זועם מכיוון שהיא סירבה לי והייתי צריך לעשות זאת בכוח. אחרי שעשיתי זאת התחרטתי על כך והבנתי שזה היה מעשה מאוד פזיז ולא נכון, הוא עיצב את דמותי לרעה וגרם לאנשים אחרים לרצות לנקום בי.

מראה מקום : שמואל ב' פרק י"ג.

3. אינני חושב שהיה לי רגע שיא בחיים, הרי עשיתי מעשים מאוד רעים והגיע לי להיענש על כך, לכן אני לא חושב שהיה רגע שנחשב שיא בחיי. אני יכול לומר שמבחינת רגש שהרגשתי רגע השיא היה האונס שלי את תמר, הייתה בי סערת רגשות אחת גדולה של תשוקה אבל גם שנאה מצד שני. לכן אני יכול לקרוא לזה רגע שיא אבל לא מבחינה טובה.

4. רגע השפל שלי היה ללא ספק לאחר האונס, הייתי מאוד עצבני וכעוס ולא לקחתי אחריות למעשיי, נכון שהאונס היה מעשה ממש לא נכון אך הייתי צריך לקחת את עצמי בידיים ולקחת אחריות למעשיי. הייתה באפשרותי לקחת את תמר לאישה ולדאוג לשפר את המצב ובמקום זאת גירשתי אותה וכך בעצם הבאתי למותי.

5. השאלה שהייתי רוצה לשאול את אמנון היא : למה ניגשת ליונדב ולא לאביך ? הרי אביך היה יכול לעזור לך ולא היית צריך לענות את תמר ועוד לשנוא אותה לאחר מכן..

תשובת הדמות : חשבתי לפנות לאבי בנושא זה, אבל גם חשבתי לעצמי שאם אני יגיד לו זאת הוא יכעס עליי ויגיד לי שזה לא אפשרי, הרי היא אחותי וזה מעשה אסור.

6. ובכן, העצה שלי לחיים היא- אל תהיו פזיזים, תמיד תחשבו טוב על מה שאתם עושים ואיך המעשה הזה ישפיע על עתידכם. תשדלו לא לעשות דברים בלי לחשוב כי אתם עלולים להסתבך בגלל מעשה שלא חשבתם עליו בכלל. היום המון אנשים עושים מעשים פזיזים בלי מחשבה מקדמת ולאחר מכן נענשים על כך, וחבל.

7.נקודת דמיון ביני לבין הדמות – אני לא החלטתי כמו אמנון שלא יודע מה לעשות ברגע שהוא חושק בתמר.

נקודת שוני ביני לבין הדמות- אני לא פזיז כמוהו, אני חושב על המעשים שלי ומשתדל שלא לעשות דברים שאני יתחרט עליהם בהמשך חיי.

8.לא מצאתי תמונה מתאימה

9. "פזיז ולא החלטי, לא גבר אמיתי"

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה