יום שבת, 3 במרץ 2012

העבודה של שירי קציר (:


שירי קציר – ט'7 – מקיף ט'
הדמות
שאני בחרתי היא אבשלום.
מקורות מידע:
ויקיפדיה
מקראנט
אתר התנ"ך
אינצקלופדיה יהודית דעת
מאמרים

1) אני הבן השלישי של דוד. כשאני נולדתי,
אבי כבר מלך בחברון שביהודה, אך הוא עדיין נלחם עם שאול. אבי התחתן עם מערכה (ביתו
של מלך גשור) ונולדתי לשניהם. אני חושב שדווקא בגלל הלחימה בבית שאול, והכיבושים
בהם אבי התעסק השפיעו על אופיי, שאחת מתכונותיי הבולטות הן לעשות הכל בכדי להשיג
את מטרותיי.

2) האירוע המשמעותי ביותר בחיי היה הרצח
של אמנון. אמנון הוא אחי למחצה, והוא אנס את אחותי האהובה תמר בעוד שהיא התנגדה
לו. אבי דוד לא עשה כלום, הוא כעס על אמנון ולא העניש אותו בחומרה. לכן רצחתי את
אמנון. לאחר אירוע זה, אבי גירש אותי מהבית על דבר הרצח, שלדעתי היה מוצדק
לחלוטין. דבר זה הקשה עלי מבחינה נפשית וכנראה גרם לי לרצות נקמה על כך שגורשתי
כאשר עשיתי את המעשה הנכון וזוהי נקמה על מעשה אמנון בתמר.
כל האירועים הללו מופיעים בפרקים י"ג – ט"ו.

3) רגע השיא בחיי היה לדעתי היום בו חברתי
אל אחיתופל, הסבא רבא שלי וביחד החלנו את המרד נגד דוד. אני מחשיב את רגע זה כרגע
השיא בחיי מאחר וברגע זה, הייתה לי תמיכה גדולה מהעם, עמדתי להפוך לשליט בממלכת
ישראל והרגשתי שהגעתי ועמדתי להשיג את מטרת נקמתי.

4) רגע השפל בחיי היה לאחר שחזרתי, כאשר אבי לא דיבר איתי. הוא אהב אותי מאוד, לכן אני עד היום
תוהה מדוע הוא לא דיבר איתי, וגם לאחר זמן רב שלא נפגשנו פגישתנו הייתה קרה
ומנוכרת דבר נוסף שגרם לי לרצות לנקום באבי. אני מאוד קשור אליו לכן זה היה מאוד
קשה מבחינתי.
5) השאלה שהייתי רוצה לשאול את הדמות היא: האם אתה גאה בכך שהנהגת מרד כלפי אביך, דוד המלך?
תשובה: אני לא חושב שאני גאה בכך כמו שאני רציתי להוכיח לו שאני מוכן למלוך
בממלכה. אני חושב שהמרד הזה מציג את קול שני השבטים, יהודה ובנימין ששניהם הם
מהגדולים בממלכה.

6) העצה שאני נותן מניסיון חיי היא- נסה כפי יכולתך, אך אל תשתגע ותאבד את גבולות ההיגיון.
אני אומר זאת, מאחר וקיבלתי שיגעון גדלות ולכן בסופו של מרד זה יואב תכנן להרוג אותי. עצה זו יכולה לעזור בכל
תחום בחיים, רק אם תאמינו בעצמכם, רצונותיכם ומטרותיכם.

7)לדעתי, אני ואבשלום דומים בכך ששנינו מציבים בפנינו מטרה ונעשה דברים רבים בכדי
להשיגה (אני אגיע לגבול מסוים). נקודת שוני היא כך שלאבשלום יש אגו גדול מאוד, דבר
הגורם לו לרצות נקמה וגורם לו לתחושת נקם, דבר שאינני חושבת שקיים אצלי כאדם.

8)

בחרתי בציור זה של אבשלום, מאחר וציור זה משקף את תחושת העליונות שאותה חשה הדמות.
דווקא זה שאבשלום מצויר כמלך חושב, בעצם מעצימה את האגו הגדול שהיה לו גם ככה.
יכול להיות שזהו אבשלום בזמן שקילת עצת אחיתופל ועצת חושי.
9)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה