יום רביעי, 14 במרץ 2012

העבודה של רוני גולדברג


מגיש: רוני גולדברג
כיתה ט'7
מורה: רוני קלדרון
הדמות שבחרתי: אבשלום

1.  ילדותי הייתה מאוד מקופחת, עקב הסיבה שהייתי בן שלישי... דבר שגרם לאבי לא להתייחס אלי, עקב זה פיתחתי שנאה רבה אליו, והגעתי לסף כאשר אחי אמנון אנס את אחותי תמר ואבי דוד לא עשה שום דבר בעניין, מכך ניתן להבין ששנאתי את אבי, ראיתי שלא מעניין אותו המקרה הזה אז החלטתי לטפל בעניין בעצמי, הזמנתי את אבי ובניו לסעודה גדולה בביתי, ואבי החליט שהוא לא רוצה להגיד, אך התעקשתי שאמנו ואחי יגיעו, הכל היה חלק מהתוכנית, אמרתי לנערי להרוג את אמנון על מה שעשה לאחותי. הילדות שלי הפכה אותי לאדם כועס, בעל זעם פנימי אל האבא שאף פעם לא התייחס אלי.

2.  אחד האירועים המכוננים ביותר בחיי היה כאשר החלטתי למרוד באבי, הסיבה שמרדתי בו הייתה בגלל שהוא לא העניש את אמנון על מה שהוא עשה לאחותי.
ובנוסף לכך אחרי שנתיים שאבי לא ראה אותי, הוא מחליט לשלוח את יואב לקרוא לי חזרה לירושלים, הוא עוד לא רוצה לראות את הפרצוף שלי, דבר שהרגיז אותי ופגע בכבוד שלי מאוד!. לאחר שהוא לא רצה לראות אותי לא יכולתי יותר, והחלטתי למרוד בו, גייסתי שבטים רבים ששנאו את אבי מסיבות שונות לדוגמה שבטי הצפון זעמו על אבי מכיוון שעיר הבירה היה במקום ניטראלי ולא בשטחי הצפון. ושבט בנימין כעס על דוד מכיוון שהרגישו שנלקחה המלוכה משבטם (שאול היה מלך והוא היה משבט בנימין).

3. אני מאמין שרגע השיא בחיי היה כאשר מרדתי באבי, והצלחתי לגייס רבים מאויביו של אבי, והצלחתי להבריח אותו מעיר הבירה שלו, ירושלים. גייסתי את שבט בנימין שכעסו על אבי מכיוון שהמלוכה הייתה שייכת לשבטם (שאול המלך) ושבטי הצפון, ובכך הצלחתי להבריח את אבי מירושלים.

4. רגע השפל של הדמות שבחרתי היה שאחרי שאבשלום מרד באביו והחליט לצאת למלחמה נגדו, שהוא בנה לעצמו קבר, מפואר ומרהיב, אך כאשר בשדה הקרב ביער, הבין שהוא מפסיד וניסה לברוח על פרד, שערו המרהיב והמושלם נתפס העץ האלה ונשאר תלוי בין שמיים וארץ אחד מחיילי יואב הגיע ואמר לו שראה את אבשלום תלוי מהעץ, יואב הרג את אבשלום בעזרת 3 חניתות ונגד צו דוד שהיה להשאיר את אבשלום בחיים. לאחר שיואב הרג את אבשלום המלחמה הפסיקה. הרגע השפל בסיפור הזה היה שאבשלום נקבר תחת ערמה של אבנים באמצע יער ללא כבר וללא פאר (אירוניה: הוא בנה קבר מפואר ומת במקום חסר פאר וללא כבוד) .

5. מדוע מרדת באביך?

הסיבה שבגללה מרדתי באבי הייתה מכיוון שבילדותי הייתי ילד מקופח, הייתי ילד שלישי במשפחתי לכן תמיד אבי לא שם לב אלי, כך גם היה לי זעם דחוס בתוך תוכי, ובנוסף לכך כאשר אמנון אחי שיקר לאחותי תמר ולקח אותה לחדרו ואנס אותה. ובנוסף לכך דוד אבי אפילו לא ניסה להעניש את אמנון וכאן הגיע הקש ששבר את גב הגמל, אמנון אנס את ביתו והוא אפילו לא ניסה להעניש אותו. לבסוף החלטתי להרוג את אמנון כי ראיתי שדוד לא יעשה שום דבר, אז הזמנתי את דוד ובניו לסעודה בביתי, דוד לא הסכים אז ביקשתי שבניו יבואו. כאשר הם באו
אמרתי לנערים שלי לרצוח אותו, השמועה הגיע לאוזניו של אבי ואז ברחתי לבית סבי מצד אמי.

6. העצה שאבשלום היה יכול לתרום לאנשים בשנת 2012 היא "האויב של האויב שלי הוא חבר שלי" אבשלום שכנע את שבטי הצפון ושבט בנימין להצטרף אליו ולמרוד נגד המלך, מכיוון ששבטי הצפון זעמו על דוד שעיר הבירה הייתה ירושלים שלא הייתה בשטחה, ושבט בנימין כעסו מכיוון שהם הרגישו שהמלוכה נגנבה מהשבט שלהם, מכיוון ששאול היה משבט בנימין ודוד החליף אותו שהיה משבט יהודה. בימינו ניתן לראות שעצה זו תעבוד בצבא, מכיוון שאנחנו מוקפים במדינות ערב שרוצות לרעתנו, ועם יהיה לאויבים שלנו אויב, אז יכולים להצטרף אליו ולהתאחד ולהילחם במדינות האויבות.

7. השונה ביני לבין אבשלום הוא: שאבשלום מכיוון שהיה ילד מקופח וזעם על אביו החליט למרוד בו ולרצוח את אחיו בגלל שאנס את אחותו. אך מה שהציק לאבשלום הכי זה שאביו לא ניסה אפילו להעניש את אמנון. וכאן הוא היה חייב לרצוח אותו.
גם אם הייתי ילד מקופח לא הייתי מורד באבי ורוצח את אחי, אפשר לטפל בבעיות כאלו בעזרת דיבור ולא בעזרת אלימות.
והדומה ביני לבין אבשלום הוא: שאבשלום ידע לשכנע טוב, הוא הצליח לשכנע את שבטי הצפון ושבט בנימין להתנגד למלך דוד ולמרוד בו תחת פיקודו של אבשלום.
אני גם יודע לשכנע טוב, אני מצליח לשכנע את חברי לעזור לי בדברים מסוימים כמו שיעורים, עזרה ללמידה למבחן ועוד.

8.
הסיבה שבחרתי דווקא בתמונות אלו היא מכיוון שאבשלום זועם על אביו מכמה סיבות, מכיוון שכאשר אחיו אמנון אנס את אחותו תמר ודוד לא עשה דבר, זאת אומרת לא העניש את אמנון כמו שאבשלום רצה, בנוסף לכך הוא גילה שהוא לא יורש העצר אלה שלמה, ופה הוא זועם על דוד ומורד בו עם שבטים נוספים שהוא משכנע למרוד יחד איתו.

9. הגיג= מחשבה
אבשלום היה יכול למנוע את מותו אם היה מספיק חכם בשביל לא למרוד באביו המלך, הוא יכל לדבר איתו על המקרים ולמנוע מוות משפיל וחסר כבוד ופאר תחת ערמת אבנים.

הינה חמשת הקישורים שמהם למדתי ולקחתי את החומר:




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה