יום שישי, 9 במרץ 2012

שיחה אישית עם תמר שחר לויאן

שיחת נפש עם תמר בת דוד

1. כיצד ילדותך עיצבה את דמותך?

איני זוכרת הרבה מהילדות שלי, אימי מעכה בת תלמי מלך גשור סיפרה שהייתי ילדה יפת תואר.

2. איך היית מספרת את הביוגרפיה של חייך?
אני תמר בת דוד אחות אבשלום , בתם של דוד המלך ושל מעכה בת תלמי מלך גשור
.
נהגו לומר עליי שאני יפת תואר ותמימה אחי למחצה אשר היה אוב

ססיבי וכפייתי לגבי וחשק בי. אמנון אחי קיבל את עצתו של יונדב בן שמעה אחיו של דוד "החכם הערמומי" והעמיד פני חולה וביקש ממני לבוא ולטפל בו ולבשל לו נאנסתי ע"י אמנון ולאחר מכן נזרקתי חסר אונים דבר זה היה קשה ומזוויע, הייתי תמימה ובלי הרבה ניסיון חיים ולא ידעתי איך להתמודד עם האונס וברחתי .

3. מה היה רגע השיא שלך בחייך?

רגע השיא שלי היה הבקשה של דוד לטפל באמנון, התלהבתי והתרגשתי מאד וחשתי כבוד גדול לבשל ולטפל באמנון אחי למחצה, הייתי מאוד הייתי תמימה ונמרצת ,אהבתי להתעסק בכל נושא העשייה, הבישול הניקיון. "וַתֵּלֶךְ תָּמָר, בֵּית אַמְנוֹן אָחִיהָ--וְהוּא שֹׁכֵב; וַתִּ

קַּח אֶת-הַבָּצֵק ותל

וש (וַתָּלָשׁ) וַתְּלַבֵּב לְעֵינָיו, וַתְּבַשֵּׁל אֶת-הַלְּבִבוֹת. ט וַתִּקַּח אֶת-הַמַּשְׂרֵת וַתִּצֹק לְפָנָיו, וַיְמָאֵן לֶאֱכוֹל;"

4. מה היה רגע השפל בחייך? רגע השפל של תמר היה האונס של אמנון, התמימות של תמר באותו הרגע התנפצה וכל מה שהאמינה בו נעלם גם הוא, תמר הרגישה שבורה וחסר אונים לאחר האונס וזה היה רגע השפל בחייה ולא ידוע אם הצליחה להשתקם ממנו. וַיֶּחֱזַק מִמֶּנָּה וַיְעַנֶּהָ, וַיִּשְׁכַּב אֹתָהּ. טו וַיִּשְׂנָאֶהָ אַמְנוֹן, שִׂנְאָה גְּדוֹלָה מְאֹד--כִּי גְדוֹלָה הַשִּׂנְאָה אֲשֶׁר שְׂנֵאָהּ, מֵאַהֲבָה אֲשֶׁר אֲהֵבָ

הּ;

5. תמר מדוע שתקת לאחר האונס ולא שיתפת וזעקת לעזרה מקרובייך? המקרה דומה במקצת למקרים שקורים היום,

כיום נשים שעוברות תקיפה מינית לרוב שותקות או מושתקות. הן נותרות לבד עם הטראומה וקולן לרוב לא נשמע והיית רוצה לדעת למה תמר ברחה מאחרים ובעיקר מעצמה לאחר האונס.

-שאלה מאד יפה, לא שיתפתי אף אחד או התייעצתי מפני שהייתי משותקת ומבוהלת לא ידעתי מה אני רוצה, הייתי אחוזת בהלה ורק רציתי לברוח ולא להתמודד עם מה שקרה לי, אני חושבת שהיום הייתי מקבלת את זה בצורה טיפה שונה ומנסה להתמודד עם המקרה, אך באותו רגע טראומתי היה לי קשה להתמודד ולא היה לי רצון לשתף אף אחד כי פחדתי שאמנון יפגע בי, הוא היה בר כוח, יורש העצר החזק והאכזרי.

6. תמר מה היית מייעצת היום לנוער של שנת 2012? הייתי מייעצת לנוער ש

ל היום להיות זהירים ולא א

דישים ותמימים, עם כל הסכנות שאנו חשופים היום והבעיות צריך להיות מאד ערניים ומציאותיים ולא לברוח מהצרות שלנו ולא להתבייש לבקש עזרה.

7. כמה נקודות דמיון ביני לבין תמר בת דוד.

תמר נורא נמרצת ,חרוצה, ופרפקציוניסטית יש קצת נקודת דמיון ביני לבין תמר אני פרפקציוניסטית להחריד, לטוב ולרע, וגם תמר נורא תמימה ויש רגעים וסיטואציות שאני תמימה ולא יודעת כי אני חושבת שזה בסך הכול ניסיון חיים.

לעומת זאת אני חושבת שתמר לא הביעה את דעתה ולא

הייתה מספיק תקיפה וישירה לאמנון ותמימה-מדיי, ואמנון ניצל את התמימות ואת הילדותיות שבה לרעה ואנס אותה.



ינכאמנון ותמר מאת יאן סטיין








הפרח אמנון ותמר הקרוי על שם שני האחים שהיה בניהם משיכה מינית.







מקורות מידע:

10. "יש המטביעים את צרותיהם ויש המלמדים אותם לשחות" זה מה שהייתי אומרת, לא הייתי צריכה לברוח מצרותיי ולהדחיק אותם אלא לפתור אותם ולהתייעץ עם האנשים החשובים לי, עם אבי דוד ואימי.

תודה רבה שבאת תמר ,רוצה לאחל לך את הטוב ביותר.

http://www.mikragesher.org.il/titles/encyclopedia/1/amnon_vetamar.htm

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%AA%D7%9E%D7%A8_(%D7%91%D7%AA_%D7%93%D7%95%D7%93)

http://www.mechon-mamre.org/i/t/t08b13.htm

http://mikranet.cet.ac.il/pages/item.asp?item=14198&kwd=5945

נעזרתי בערוץ 7 הוט בידור ישראלי- שיחת נפש עם יורם יובל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה